loading...

دانلود رایگان طرح توجیهی

چگونه یک طرح توجیهی مناسب و کاربردی بنویسم برای شروع ویرایش یک طرح توجیهی از کجا شروع کنم دانلود طرح توجیهی گاوداری شیری پرواری مرغداری تخمی گوشتی طرح توجیهی

مهدی بنی حسن بازدید : 3279 پنجشنبه 10 دی 1394 زمان : 0:59 نظرات (0)
چگونه یک طرح توجیهی مناسب و کاربردی بنویسم ؟؟؟ برای شروع ویرایش یک طرح توجیهی از کجا شروع کنم ؟؟؟ برای راه اندازی مرغداری ، گاوداری نیاز به طرح توجیهی دارم . نمیدونم از کجا شروع کنم...
چگونه یک طرح توجیهی مناسب و کاربردی بنویسم   مراحل تدوین طرح توجیهی در یک نگاه  آشنایی با همه ابعاد طرح توجیهی دانلود نمونه طرح های توجیهی آماده  دانلود طرح توجیهی راه اندازی یا توسعه کسب و کار  طرح توجیهی چیست  دانلود رایگان طرح توجیهی مرغداری تخمی و گوشتی دانلود رایگان طرح توجیهی گاوداری شیری و تخمی دانلود طرح های توجیهی اماده کسب کار و کارافرینی  کشاورزی 
سوالات بالا در ذهن دانشجویان و کارافرینان برای نوشتن یک طرح توجیهی مناسب  برای شروع کار و سرمایه گذاری خطور میکند.
برای بازدهی بیشتر یک طرح توجیهی نیاز به اموزش نکاتی هست تا بازدهی طرح افزایش پیدا کند که در ذیل به انها اشاره میکنم.
یک طرح توجیهی، همان طور که از نامش پیداست، براي توجیه نمودن سرمایه گذار (اعم از بانک، سازمان، شرکت و یا شخص) تنظیم می شود و هرچه دقیق تر نوشته شود؛ سرمایه گذار، راحت تر می تواند تصمیم بگیرد که آیا این طرح می تواند خواسته هاي او را برآورده کند یا خیر؟
در تنظیم یک طرح توجیهی باید سعی نمود واقعیت ها را بیان کرد و تمامی داده ها با منبع و مرجع معتبر ارایه گردد و همچنین تا حد امکان، از فرضیات نادرست دوري جست.
 
 يك طرح تجاري موفق طرحي است كه كمك مي‌كند از قرار گرفتن كسب و كار در مسيري كه به اهداف شركت منتهي مي‌شود اطمينان حاصل كنيم.
 
چگونه یک طرح توجیهی بنویسیم؟
اساسا دو هدف اصلی در نوشتن طرح تجاري وجود دارد. هدف اول و مهمتر آنست که از این طرح در طول عمر کسب وکار خود به عنوان راهنما استفاده کنید. این طرح ، نمونه و الگوي کسب وکار شما خواهد بود و براي نگاه داشتن شما در مسیر درست بکار می رود. طرح شما براي آنکه داراي ارزش باشد باید با زمان پیش رود. اگر شما طرح تجاري تهیه نمایید که از زمان جلوتر است از بسیاري از مشکلات و ناکامی ها پرهیز کرده و آنها را حذف خواهید کرد .
طرح توجیهی چیست؟ کارآفرینی ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز, مراحل تدوین طرح توجیهی در یک نگاه نمودار فرایند تولید آشنایی با انواع طرح های توجیهی امکان سنجی بخش های مختلف یک طرح توجیهی, چگونه یک طرح توجیهی بنویسیم؟ دانلود طرح توجیهی راه اندازی یا توسعه کسب و کار  
روش های مختلف پیش بینی تقاضای محصول زمین و ساختمان مورد نیاز دوم آنکه اگر بدنبال دریافت وام هستید یا قصد استقراض دارید طرح تجاري موردنیاز است . این طرح ،اطلاعات مفصلی در مورد تمامی جنبه هاي عملیات گذشته و فعلی شرکت را در اختیار وام دهنده قرار می دهد و پیش بینی هاي آتی را نیز عرضه می کند.
متن طرح تجاري باید دقیق بوده و بیشترین میزان اطلاعات ممکن را در بر داشته باشد. این امر به نظر متناقض می آید اما می توانید این مسئله غامض را با استفاده از روش واژگان کلیدي حل کنید. کلید واژه هاي زیر را روي کارتی بنویسید و آن را به هنگام نوشتن در مقابل خود قرار دهید.
چه کسی ، چه چیزي، کجا، چه موقع ، چرا، چگونه ،چقدر
در ابتداي هر بخش از طرح تجاري به هر یک از این پرسش ها در یک پاراگراف پاسخ دهید. سپس با تشریح هر کدام از آن مطالب در متن به کار ادامه دهید.
 
1- طرح ایجاد
به طرحی گفته می شود که براي یک واحد تولیدي که هنوز راه اندازي نشده، نگاشته می شود. در تنظیم این نوع طرح از اصطلاحات « مورد نیاز » و « موجود>  استفاده می شود. 
2- طرح توسعه
طرح توسعه به طرحی گفته می شود که براي یک واحد تولیدي داراي پروانه بهره برداري، نگاشته می شود. این طرح براي توسعه یک واحد تولیدي، اعم از افزایش ظرفیت یا افزودن خط تولید جدید، می تواند کاربرد داشته باشد.
طرح هاي توسعه معمولاً در پرداخت وام در اولویت قرار دارند. دلیل آن می تواند وجود توانایی براي بازپرداخت وام باشد. در این نوع طرح ها از اصطلاحات « پس از توسعه » و « موجود » استفاده می گردد.
 
راهنمای ویرایش و تدوین طرح توجیهی به همراه طرح های توجیهی آماده
 
مراحل تدوین طرح توجیهی در یک نگاه :
1- مقدمه (چه مواردي در مقدمه می آید)
2- خلاصه ي بررسی هاي اولیه (موقعیت یابی طرح)
3- مشخصات مجري طرح
4- مشخصات طرح
5- مشخصات مجوزهاي قانونی اخذ شده
6- خلاصه برآورد مالی طرح
7- برآورد سرمایه ي ثابت
8- برآورد هزینهي نگهداري و تعمیرات طرح
9- برآورد هزینهي استهلاك طرح
10- برآورد سرمایه ي در گردش طرح
11- برآورد هزینه هاي پیش بینی نشده ي تولید
12- مشخصات محصول، فرآیند و روش تولید محصول
13- برآورد هزینه هاي سرمایه گذاري کل طرح
14- نحوه ي سرمایه گذاري
15- هزینه ي تسهیلات مالی
16- پیش بینی مالی طرح پس از شروع بهره برداري
17- قیمت تمام شده ي محصول
18- برآورد سود و زیان سالیانه ي طرح
19- محاسبه ي نقطه ي سر به سر (در 100 درصد راندمان)
20- محاسبه ي سایر نسبت هاي مالی
21- برنامه ي زمانبندي اجراي طرح
22- تجزیه و تحلیل طرح
 
بررسی میزان تولیدات محصول شامل گردآوري آمار و اطلاعات مربوط به تولیدات شرکت هایی است که درحال حاضر درحال ارائه این محصول می باشند ودر حالت کلی بعنوان رقیب محسوب می گردند. پس از تعیین میزان عرضه محصول که برابر تولید باضافه واردات می باشد بایستی آمار و ارقام مربوط به شرکت ها و یا جمعیت مصرف کننده محصول مورد نظر بررسی و ارائه گردد تا از مقایسه میزان عرضه و تقاضاي محصول، تعیین گردد که آیا محصول تولیدي داراي بازارمصرف می باشد و یا خیر؟
درصورت اشباء بازار داخل کشور جهت ارائه محصول که نشانگر حضورتعداد زیادي از شرکت هاي مشابه و یا عدم وجود بازار مصرف داخلی می باشد بایستی به صادرات محصول مورد نظر توجه داشت که براین اساس لازم است تا مطالعات بازار در سطح گسترده تري (جهانی) بررسی گردد. همچنین درصورت اشباء بازارجهانی و وجود رقباي بین المللی متعدد، تنها راه ممکن جهت حضور در این بازار تولید محصول با کیفیت بسیار بالا و قیمت پایین و انجام فعالیات هاي بازرگانی و تبلیغاتی در سطحی بسیار گسترده می باشد.
 
نتیجه مطالعات بازار طرح توجیهی، پاسخگویی به سئوالات ذیل می باشد:
آیا براي ارائه محصول تولیدي، بازار مصرف مناسب و مطلوبی در داخل و یا خارج کشور وجود دارد؟
نحوه ورود به این بازار چگونه است؟
کیفیت و کمیت ارائه محصول به بازار مصرف بایستی داراي چه شرایطی باشد؟
چه پارامترهاي در بازار مصرف محصول تأثیر گذار است؟
ریسک ورود به بازارهاي داخلی و خارجی به چه میزان است؟
آیا در سالهاي آتی وضعیت بازار به همین منوال باقی خواهد ماند؟
هدف نهایی از اجراي هر طرحی کسب درآمد و سود از محل فروش محصول و یا ارائه خدمات می باشد. اما سئوال بسیار مهم این است که دستیابی به چه مقدار سود به صرفه است و در صورت دست یابی به چه مقدار درآمدي، سهامدار از سرمایه گذاري خویش منفعت لازم را کسب نموده است. لذا جهت دست
یابی به معیار و شاخص مناسب جهت تعیین سوددهی و یا عدم سوددهی طرح ها، یک سري شاخص هاي مالی و اقتصادي در طی سال هاي گذشته از جانب کارشناسان و اقتصاد دانان بزرگ تعریف و مورد استفاده قرار گرفته است.
هدف از تجزیه و تحلیل مالی طرح در گزارشات توجیهی، دست یابی به شاخص هاي مالی و اقتصادي جهت حصول تصمیم مقتضی است. خوراك لازم بمنظور محاسبه شاخص هاي مالی و اقتصادي هزینه هاي سرمایه گذاري و هزینه هاي تولید می باشد که در بخش مطالعات فنی گزارش پیش بینی و ارائه گردیده است. در این بخش از گزارش با استفاده از هزینه هاي سرمایه گذاري، هزینه هاي تولید، درآمد سالیانه پیش بینی شده براي طرح و سایر مبانی و مفروضات مورد نیاز جهت انجام محاسبات، صورت حساب سود (زیان)، صورت گردش وجوه نقد، ترازنامه پیش بینی شده و سایر جداول مالی و اقتصادي که جهت محاسبه شاخص ها مورد استفاده قرار می گیرد تهیه و تنظیم می گردد.
 
پس از تشکیل جداول مالی و اقتصادي، شاخص هاي مهم تأثیر گذار در تصمیم گیري جهت اجرا و یا عدم اجراي طرح با استفاده از فرمول هاي مربوطمحاسبه و بمنظور اتخاذ تصمیم مناسب ارائه می گردد. در این زمینه لازم به ذکر است که اهداف و شاخص هاي تعریف شده در تحلیل هاي مالی و اقتصاديبایکدیگر متفاوت می باشد.
تحلیل مالی و تحلیل اقتصادي دو راه اصلی براي آزمون مطلوبیت یک طرح هستند. ابزارهاي بکار گرفته شده براي انجام این دو آزمون متفاوت نیستند، اما رویکرد و نگرش آنها تفاوت اساسی دارد. ارزیابی مالی با جریانهاي هزینه و فایده از دیدگاه یک سرمایه گذار (بنگاه یا فرد) و ارزیابی اقتصادي با جریانهاي هزینه و فایده اجتماعی سروکاردارند. در نتیجه تحلیل ها یا آزمونهاي اقتصادي نسبت به مالی از دیدگاه وسیع تري هزینه ها و فایده ها را لحاظ می کنند.
یک بنگاه یا فرد به هنگام سرمایه گذاري به منفعت مالی و ثبات منفعت توجه دارد، در حالیکه جامعه یا دولت به هدف هاي گسترده تري نظیر افزایش درآمد ملی، اشتغالزایی، ریشه کنی فقر و فایده هاي معطوف به یک جامعه به طور کلی می اندیشد. در نتیجه هدف هاي دو آزمون متفاوت است. لذا چنانچه هدف ارزیابی میزان منفعت طرح براي جامعه و از دیدگاه ملی باشد (مانند طرح هاي ملی)، ارزیابی اقتصادي به کار می آید.
 
آشنایی با همه ابعاد طرح توجیهی (از سیر تا پیاز یک طرح تجاري یا همان طرح توجیهی)
کسب وکار :
بخش اصلی و اول طرح شما به جزئیات مربوط به کسب وکار مربوط می شود. این بخش را با خلاصۀ یک صفحه اي در تشریح عناصر اصلی کسب وکار خود
آغاز کنید. سپس بخش هاي مختلف ذکر شده در خلاصه را شرح وبسط دهید. از سیستم کلید واژه ها استفاده کنید. تمامی موضوعات مربوط به کسب
وکارخود را که به نظر شما منطقی می آیند ذکر کنید. اطلاعات مربوط به صنعت (بطور کلی ) و کسب وکارخود را (بطور اخص ) ذکر کنید. مطالب را به صورت
مستقل ذکر کرده و پیش بینی هاي خود را با داده هاي بخش اسناد توجیه کنید.
 
ساختار قانونی:
دلایل انتخاب ساختار قانونی موردنظر خود را ذکر کنید. اگر ساختار کسب وکار شما مالکیت شخصی است می توانید مجوز فعالیت خود را ضمیمه کنید.
اگر ساختار انتخابی کسب وکارشما مشارکت است نسخه اي از توافق نامۀ همکاري و مشارکت را به بخش اسناد اضافه کنید. توافق نامۀ شما باید شرایط
مربوط به کناره گیري شرکا و انحلال را در بر داشته باشد. در این توافق نامه باید نحوة توزیع سود و مسئولیت مالی هر ضرري موجود باشد. دلایل مربوط به
انتخاب این شرایط در توافق نامه را تشریح کنید. اگر شرکتی تاسیس کرده اید علت انتخاب این شکل قانونی و نحوة عملکرد در ساختار شرکتی را تشریح
کرده و نسخه اي از مجوزها و اساسنامه را به بخش اسناد اضافه کنید.
اگر قصد دارید ساختار قانونی را در آینده تغییر دهید پیش بینی هاي مربوط به علت تغییر، زمان تغییر، افراد دخیل و مزیت تغییر براي کسب وکار را توضیح
دهید.
تشریح کسب وکار :
در این بخش از طرح شما کسب وکار خود را به تفصیل بیان می کنید. به پرسش هاي کلیدي مربوط به تاریخچۀ کسب و کار و وضعیت فعلی تان و
پیش بینی هاي آتی مربوط به تحقیق و توسعه پاسخ دهید. دارائی هاي جاري را ذکر کرده و موجودي موجود را از نظر اندازه ، ارزش ، نرخ گردش کار و قابلیت
بازاریابی بیان کنید. روندهاي صنعت را نیز وارد کنید. محصولات خود را از نظر منحصربفرد بودن شرح داده و ذکر کنید چگونه مشتریان از محصول یا
خدمت شما منتفع می گردند. همچنین درمورد اینکه انتظار چه موفقیت هایی را در سه تا 5 سال آینده دارید توضیح بدهید.
محصولات یا خدمات :
توضیح کاملی از محصولات خود از مرحلۀ مواد خام تا اقلام نهایی ارائه کنید. از چه مواد خامی استفاده می کنید، قیمت آنها چقدر است ، عرضه کننده هاي
خود را معرفی کنید، آنها در کجا هستند، چرا آنها را انتخاب کرده اید؟ توضیحات مربوط به هزینه و برگۀ قیمت ها را ضمیمه کنید. می توانید از یک عرضه کنندة اصلی نیاز خود را تامین کنید اما اطلاعات مربوط به دیگر عرضه کنندگان را نیز ارائه کنید. ذکر کنید چه راهکارهایی براي مقابله با افزایش ناگهانی سفارش ها یا از دست دادن عرضه کنندة اصلی اندیشیده اید.
ممکن است شنیده باشید که قرض دهنده بدترین حالت را در نظر می گیرد. این بدان معناست که وي می خواهد شما از قابلیت پیش بینی و حل مسائل بالقوه برخوردار باشید. اندیشیدن به تغییرها و آمادگی براي موارد دور از انتظار براي شما مفید است زیرا می توانید به ادامۀ کار خود امید داشته باشید. ازطرفی برخی کسب وکار ها موفق نمی شوند و شکست می خورند زیرا در کوتاه مدت موفقیت زیادي کسب می کنند. از اینرو برنامه ریزي براي بهترین حالت ممکن نیز لازم است . اگر سفارش هاي بسیار زیادي دریافت کردید طرح شما باید داراي اطلاعات کافی براي بکارگیري پرسنل و کارکنان موردنیاز و عرضه کنندگان دیگر باشد. اگرارائه دهنده خدمات هستیدشرح دهید که خدمات شما چیست، قابلیت عرضۀ چه چیزي را دارید، چگونه آنرا عرضه می کنید، کار را چه کسی انجام می دهد و این خدمات در کجا انجام و اجراء می شوند. همچنین ذکر کنید که چرا کارشما یگانه و منحصر به فرد محسوب می شود و چه چیز ویژه اي براي عرضه به مشتریان خود دارید. اگر محصول و خدماتی را ارائه می کنید که همراه با هم عرضه می شوند آنرا در طرح خود ذکر کنید. دوباره از کلید واژه ها استفاده کنید. خدمات آتی را که قصد دارید به کار خود اضافه کنید ذکر نمائید. مسائل بالقوه و نحوة رفع آنها را ذکر کنید.
باید تمامی حقوق مربوط به مالک مثل حق کپی رایت، ثبت اختراع یا نام تجاري را در این بخش ذکر کنید.
محل :
اگر محل در طرح تجاري شما مهم است باید در بخش بازاریابی بر آن تاکید کنید. مثلاً اگر فروشگاه خرده فروشی را افتتاح می کنید محل موردنظر با بازار موردنظرتعیین می شود. اگر تولیدکننده هستید و کالاها و خدمات خود را وسیلۀ حمل کننده هاي متداول و معمول عرضه می کنید محل رابطۀ مستقیم با بازار موردنظر ندارد و می توانید محل را در بخش کسب وکار تشریح کنید.
می توانید این بخش را با جملاتی مثل شرکت abs در انباري به وسعت 25000 فوت مربع در خیابان 372 EastMain در burke قرار دارد. این محل به دلیل قابلیت دسترسی به تسهیلات حمل و نقل ، ایمنی خوب ، هزینۀ پائین زمین و مجاورت با عرضه کننده ها انتخاب شده است شروع کنید.
حال دلایل مربوط به انتخاب محل را تشریح کرده و توضیحات فیزیکی مربوط به دلایل خود را ذکر کرده و نسخه اي از اجاره نامه را ضمیمه کنید. اطلاعات مربوط به انتخاب محل را ذکر کرده و دیگر محل هاي ممکن را نیز ذکر کنید. می توانید عکس ها، طرح ها نقشه هاي مربوط به محل را نیز در بخش اسناد بیاورید. براي نوشتن آنالیز محل از عناوین مذکور در ذیل استفاده کنید. تنها عناوینی را ذکر کنید که به کسب کار شما مربوط می شوند.
عناوین مربوط به آنالیز محل :
1 آدرس
2 نام رابط
3 هزینه / فوت مربع
4 سابقۀ محل
5 موقعیت آن نسبت به بازار موردنظر
6 الگوي تردد مشتریان
7 الگوي تردد عرضه کنندگان
8 دسترسی به پارکینگ (شامل دیاگرام )
9 نرخ جرائم در منطقه
10  کیفیت خدمات عمومی
11  توضیحات مربوط به مسیرهاي رفت و آمد (پیاده ) در منطقه
12  فروشگاههاي مجاور و وضعیت تجاري منطقه
13  مقررات مربوط به آن منطقه
14  وجود خدمات همگانی
15  دسترسی مواد خام
16  دسترسی نیروي کار
17  هزینه (اجرت ) نیروي کار
18  دسترسی به محل سکونت کارمندان
19  نرخ مالیات
20  ارزیابی محل از نظر رقابت
 
مدیریت :
این بخش توضیح می دهد که گردانندگان کسب وکار چه کسانی هستند. اگر شما داراي ساختار مالکیت شخصی هستید در مورد توانایی هاي خود توضیحداده و شرح حالی از خود ارائه کنید. در مورد بخش هایی که در آن نیاز به کمک دارید صادق باشید و نحوة دریافت کمک را بیان کنید.
اگر کار شما بصورت مشارکتی انجام می شود علت انتخاب شرکا را توضیح دهید و بگوئید آنها چه کمکی به کسب وکار می کنند و قابلیت هاي آنان چگونه با یکدیگر همخوان و سازگاراست . تجربه ، مهارت ، سابقه در شرح حال آنها ذکر شده و در بخش اسناد آورده می شود. اگر کار شما شرکتی است اطلاعاتی مفصل مربوط به ساختار شرکت و دفاتر آنرا ارائه کنید. شرح حالی از تمامی مسئولان ارائه کرده و به پرسش هاي زیر در مود آنان پاسخ دهید. آنها کیستند؟ چه مهارت هایی دارند؟ چرا آنها را انتخاب کرده اید؟ چه مزیتی براي سازمان دارند؟ 
 
پرسنل :
در این جا شرحی در مورد اینکه چه کسی کار را انجام می دهد؟ چرا آنها انتخاب شده اند؟ آنها چگونه استخدام می شوند؟ دستمزد آنان چقدر است ؟ آنها چه کاري انجام می دهند؟ آورده می شود . وظایف و توضیحات شغلی تمامی پرسنل را ذکر کنید. مزیت هاي هر کدام از کارمندان را تشریح کنید. اگر سفارش هاي زیادي براي محصولات یا خدمات دریافت کنید آیا طرحی براي افزایش پرسنل دارید؟
روش هاي بایگانی :
در این قسمت ذکر می نمایید که از چه سیستم حسابداري استفاده می کنید و چرا چنین سیستمی را انتخاب کرده اید، چه بخش از بایگانی در داخل شرکت انجام می شود، چه کسی مسئول بایگانی است ، آیا از حسابدار خارجی استفاده می کنید، در این صورت چه کسی در شرکت شما مسئول مطالعۀ گزارشات مالی و تجزیه تحلیل کردن گزارش هاي ارائه شده توسط حسابدار است ، این مطلب مهم است که نشان دهید حسابدار شما به چه مواردي رسیدگی می کند و شما در استفاده از گزارشات مالی جهت اعمال تغییرات در شرکت و سود آورترکردن آن چه ابزارهایی در اختیار دارید. بعد از خواندن این بخش وام دهنده از قابلیت شرکت شما در حفظ سوابق مالی و تغییرات آنها اطمینان پیدا می کند.
 
بیمه :
بیمه مورد مهمی در هر کسب وکار است . کارهاي خدماتی به تعهد پرسنل ، بیمه کردن کالاهاي مصرفی درزمان حمل و نقل ویا نگهداري در شرکت توجه دارند. براي نمونه اگر در شرکت از اتومبیلی استفاده می کنید باید در بیمه استفاده از آن ذکر شود. اگر مالک محل کسب و کار خود هستید به بیمۀ ملک نیاز دارید. برخی کسب وکار ها به وجه الضمان نیاز دارند. ممکن است شرکا خواستار بیمه عمر باشند. لازم است انواع مختلف بیمۀ متناسب با کار خود را در نظر بگیرید. در این بخش بگوئید چه نوع بیمه اي دارید و چرا آنرا انتخاب کرده اید، محدودة زمانی بیمه چقدر است و بیمه گر چه کسی است . اطلاعات مربوط به بیمۀ خود را به روز نگهداري کنید.
امنیت :
برطبق گزارش اطاق بازرگانی ایالات متحده بیش از 30 درصد مشکلات کسب و کارها در آمریکا از نادرستی کارگران ناشی می شود. این امر به دزدي کالاها و اطلاعات مربوط می شود. لازم است در این بخش مسائل امنیتی مربوط به کار خود را ذکر کنید. مثلاً اگر داده هاي چاپی کامپیوتري را دور می ریزید خردکنندة کاغذ ابزار مناسب و مقرون به صرفه اي است . مسائل مربوط به کار خود را پیش بینی کنید، اقدامات امنیتی مورد استفاده را تشریح کنید، بگوئید چرا آنها را انتخاب کرده اید و چه کاري براي شما انجام می دهند. در این رابطه با نمایندة بیمه صحبت کنید. با نصب ابزارهاي امنیتی می توانید هزینه هاي بیمه را کاهش داده و از کسب وکار خود محافظت کنید.
خلاصه :
تا اینج ا شما تمامی بخش هایی که باید در بخش کسب و کار آورده شوند را تشریح کرده اید. تاکید می شود که در تهیه این قسمت از کلید واژه ها استفاده کنید، مسائل احتمالی را پیش بینی کنید و راه حل هاي مربوطه را مشخص نمائید. روندهاي صنعت را تجزیه و تحلیل کرده و شرکت خود را براي آینده آماده کنید. وقتی بخش کسب کار را به پایان رساندید باید به بخش بازاریابی بپردازید.
بازاریابی :
دومین بخش اصلی طرح تجاري شما به جزئیات برنامه بازاریابی مربوط می شود. برنامه بازاریابی خوب در توسعه و موفقیت کسب و کار شما ضروري است .
اطلاعات مربوط به بازار را با تأکید بر بازارهدف موردنظر در این بخش وارد کنید. باید مشتریان خود را مشخص کرده و روشهاي عرضۀ محصولات و خدمات خود به آنها را تشریح نمایید. در این جا عامل اصلی زمان است . بررسی و عرضۀ برنامه بازاریابی به زمان نیاز دارد اما این زمان ارزش صرف شدن را دارد. به خاطر داشته باید که به درك روشن و صریحی از خریداران خود، استفاده کنندگان خدمات ، علت انتخاب شرکت شما توسط آنان و نظر آنان در مورد شرکت خود نیاز دارید. این بخش را با خلاصۀ یک صفحه اي از عناصر کلیدي برنامه بازاریابی خود آغاز کنید. در بخش زیر هرکدام از موارد ذکر شده در این خلاصه را تشریح می کنیم . گزارشات ، پیش بینی هاي توجیهی و داده ها را در بخش اسناد بیاورید. روش کلید واژه در اینجا هم مفید است . عناوینی که از نظر شم ا منطقی هستند باید در این بخش آورده شوند. 
بازار هدف :
بازارهدف گروهی از مشتریان است که خصوصیات مشترکی دارند که آنها را از دیگر مشتریان تفکیک می کند. لازم است این مجموعه خصوصیات مشترك را که باعث می شود آنها مشتري شما باشند تشریح کنید . بگوئید تحقیق بازار خود را چگونه انجام داده اید. منابع و نتایج شما کدامند؟ آمارهاي مربوط به بازارهدف شما کدامند؟ مشتریان شما در کجا کار و زندگی کرده و از کجا خرید می کنند؟ آیا از محل زندگی خود خرید می کنند یا از محل کار خود؟ آیا خدمات دهی در منازل مقرون به صرفه و به نفع مشتریان شما است؟
یافته هاي خود را با گزارشات مرکز آمار، پرسشنامه ها و نتایج بازاریابی آزمایشی تطبیقی دهید. بگوئید از نظر منابع، نقاط قوت و ضعف چگونه می توانید به این بازار سرویس دهید. بر پیش بینی هاي معقول و درست مربوط به اندازة بازار تکیه کنید.
رقابت :
رقابت مستقیم میان شرکتهایی است که محصولات یا خدمات مشابه را در یک بازار عرضه می کنند. رقابت غیرمستقیم میان شرکتهایی است که داراي محصولات و خدمات مشابه اما در بازارهاي هدف مختلف هستند. لازم است که هر دو نوع رقیب را ارزیابی کنید و نگرشهاي آنان را تعیین کنید. آنان سعی می کنند در کدام بخش از بازار نفوذ کنند، آیا می توانید به شکل بهتري در همان بازار عمل کنید، آیا می توانید بازار بهتر و بدون رقیبی پیدا کنید؟
براي جمع آوري، سازماندهی و ارزیابی اطلاعات مربوط به رقابت از عناوین مطروحه در ذیل استفاده کنید. آنالیز شما در مورد این اطلاعات به برنامه ریزي ورود به بازار کمک می کند. تعیین کنید سهم بازار فعلی رقابت چقدر است؟ آیا می توانید این سهم را بدست آورید یا باید جاهاي خالی بازار را پر کنید.
عناوین مربوط به مقوله رقابت :
1-  نام رقبا
2-  محل
3-  محصولات یا خدمات ارائه شده
4-  شیوه هاي توزیع
(عمده فروشی، خرده فروشی، فروشهاي شخصی، فروشهاي شرکتی)
5-  شیوه هاي ترفیع، تبلیغ
6- ساختار قیمت گذاري
7- عملکرد(گذشته وحال)
8-  سهم بازار
9- نقاط قوت
10- نقاط ضعف
بعد از تکمیل این بخش شما و قرض دهنده از رقبا، محل آنها، محصولات یا خدمات عرضه شده توسط آنها، برنامه رقابت با آنها مطلع خواهید شد.
شیوه هاي توزیع : 
توزیع عبارتست از نحوة انتقال فیزیکی محصولات به مشتریان یا عرضۀ خدمات به آنان. توزیع رابطۀ نزدیکی با بازار موردنظر دارد. در این بخش الگوهاي خرید را مشخص کنید. اگر محصولی را می فروشید آیا مشتریان شما از طریق پست یا بوسیلۀ کاتالوگ خرید می کنند یا اینکه خرید خود را به شکل مستقیم از فروشگاه انجام می دهند، آیا شما محصول خود را به شکل مستقیم یا از طریق نمایندة تولید کننده می فروشید؟ درصورت حمل محصول چه کسی هزینه هاي حمل را دریافت می کند و از چه نوع حمل کننده اي استفاده می کنید؟ از کلید واژه ها براي پاسخ دادن به پرسش هاي مربوط به طرح توزیع استفاده کنید. گزارشات آماري، برگه هاي مربوط به هزینه هاي حمل کننده، قرارداد با نمایندگان تولید کننده یا دیگر اسناد مربوطه را اضافه کنید. اگر کار شما خدماتی است، آیا خدمات خود را در مغازه عرضه می کنید، آیا خدمات خود را با تماس هاي تلفنی به محل عرضه می کنید، در اینصورت هزینۀ مسافت طی شده چقدر است، زمان واکنش برنامه ریزي شدة شما براي عرضۀ خدمات موردنیاز مشتري چقدر است؟
مزایا و معایب روشهاي مختلف توزیع را ذکر کرده و دلایل مربوط به انتخاب هر روش را ذکر کنید. مورد بهترین حالت فوق الذکر را به خاطر داشته باشید.
مواردغیرمنتظره را ذکر کنید. مثلاً اگر کارکنان شرکتی که خدمات حمل ونقل محصولات شما را انجام می دهد اعتصاب کنند، شما محصولات خود را چگونه توزیع می کنید، اگر وانت عرضه کنندة خدمات از کار بیفتد آیا خودروي دیگري در اختیار دارید که به عنوان پشتیبان قابل استفاده باشد؟ جریان کاري معمول را ذکر کنید.
تبلیغات :
تبلیغات این پیام را به مشتریان شما می رساند که محصول و خدمات شما خوب و مطلوب است. تبلیغات خود را باتوجه به بازار موردنظر تهیه کنید. تحقیق
بازاریابی شما مشخص می کند که کدام کانال تلویزیون، رادیو یا کدام نشریه براي بازار موردنظرمناسب تر است. تبلیغات رقباي خود دراین رسانه ها را ارزیابی
کنید. نسخه هایی از تبلیغات خود مثل بروشور، تبلیغات پستی و توزیعی تهیه کنید. به قرض دهنده بگوئید هزینه هاي تبلیغاتی خود را در کجا صرف
می کنید، چرا این روشها را انتخاب کرده اید، پیام شما چگونه به بازار موردنظر می رسد، رقابت تبلیغاتی شما چه زمانی آغاز می شود، طرح تبلیغاتی شما چقدر
هزینه دارد و از چه نوع فرمتی براي تبلیغ استفاده می کنید.
قیمت گذاري :
ساختار قیمت گذاري شما در موفقیت کسب و کارتان بسیار مهم است و با تحقیق بازار و آنالیز مسائل مالی تعیین می شود. استراتژي بازاریابی اصلی، قیمت گذاري در دامنۀ بین حداکثر و حداقل قیمت است. سقف قیمت گذاري (حداکثر قیمت) بوسیلۀ بازار تعیین می شود و بیشترین هزینه اي است که مشتري براي یک محصول یا خدمات پرداخت می کند و بر ارزش درك شده مشتري از محصول یا خدمت مبتنی است.شما باید مشخص نمایید که هزینۀ رقابت چقدر است، کیفیت محصول یا خدماتی که ارائه می کنید چیست، ماهیت تقاضا چیست و چه آینده اي را پیش بینی می کنید؟ قیمت حداقل پائین ترین قیمتی است که با آن می توانید محصول یا خدمات خود را عرضه کنید که هزینه هاي شما را تامین کرده و سود قابل قبولی نیز دارد. تمامی هزینه ها را در نظر بگیرید. مواد خام، هزینۀ سربار دفاتر، حمل و نقل، هزینۀ خودرو، مالیات، بازپرداخت وام و بهره تعدادي از موارد هزینه هستند. کسب و کار سودآور با قیمت بین حداقل و حداکثر کار می کند. اختلاف میان قیمت ها امکان دادن تخفیف، بدهی ها و برگشت را فراهم می کند. خدمات شما چه چیزي عرضه می کنند که دیگررقبا آنها را عرضه نمی کنند و بعد آنرا به عنوان مزیت منحصر به فرد ترویج کنید.
طراحی محصول :
بسته بندي و طراحی محصول در موفقیت کار شما نقش مهمی بازي می کند. این موارد اولین چیزهایی هستند که به چشم مشتري می آیند. خواسته هاي بازار
موردنظر خود را در طرح نهایی محصول و طراحی بسته بندي در نظر بگیرید. موارد مطلوب را از نظر اندازه، شکل، رنگ ماده و عبارات چاپ شده روي محصول مشخص کنید. بسته بندي، توجه عمومی را تا حد زیادي به خود جلب می کند. از قوانین مربوط به بسته بندي و برچسب گذاري صحیح استفاده کنید.
از کلید واژه براي پاسخ دادن به پرسش هاي مربوط به طرح محصول و بسته بندي استفاده کنید. طرح ها یا تصاویر (عکسها) را ضمیمه کنید. اطلاعات مربوط به حقوق مالکیت مثل حق کپی رایت، نشان تجاري یا حق اختراع را اضافه کنید.
زمانبندي ورود به بازار :
زمانبندي درود شما به بازار بسیار مهم است و به تحقیق و برنامه ریزي دقیق نیاز دارد. عرضۀ محصولات و خدمات در زمان ومکان درست بر موفقیت شما
تاثیر بسیار دارد. نحوة دریافت محصول توسط مشتري تحت تاثیر فصل، شرایط جوي و تعطیلات قرار دارد.
 
 
دانلود نمونه طرح های توجیهی آماده:
 
  1. دانلود گزارش کار کاراموزی پرورش بوقلمون گوشتی به همراه طرح توجیهی

  2. ارائه و دانلود جدیدترین طرح های توجیهی مرغداری گوشتی تخمی گاوداری قارچ گوسفند

  3. دانلود طرح توجیهی مرغداری گوشتی 15000 هزار قطعه ای با فرمت word

  4. دانلود طرح توجیهی مرغداری تخمی 100000 هزار قطعه ای با فرمت word

  5. سرمایه گذاری و سود زیان در مرغداری به همراه طرح توجیهی

  6. دانلود طرح توجیهی و توضیحات پرورش قارچ

  7. دانلود طرح توجیهی پرواربندی بره

  8. دانلود طرح توجیهی پرورش شترمرغ کار و سرمایه

  9. دانلود طرح توجیهی تولید بوگیر های ضد باکتری معطر با فرمت word

  10. دانلود طرح توجیهی تولید کیک و شیرینی

  11. شروع کار و سرمایه گداری در گاوداری شیری وجیره مورد نیاز آن

  12. دانلود طرح توجیهی گاوداری شیری50 راسی

  13. دانلود جدیدترین طرح توجیهی مرغ گوشتی 15000 قطعه ای

 
 
 
 
روش تدوین ویرایش و دانلود طرح توجیهی اماده  کارافرینی مرغداری گاوداری
چگونه یک طرح توجیهی مناسب و کاربردی بنویسم  برای شروع ویرایش یک طرح توجیهی از کجا شروع کنم دانلود طرح توجیهی گاوداری شیری پرواری مرغداری تخمی گوشتی طرح توجیهی چگونه یک طرح توجیهی مناسب و کاربردی بنویسم , دانلود طرح توجیهی کارافرینی و سرمایه گذاری گاوداری و مرغداری , چگونه یک طرح توجیهی بنویسیم ,  دانلود طرح توجیهی راه اندازی یا توسعه کسب و کار ,  مراحل تدوین طرح توجیهی در یک نگاه , دانلود رایگان طرح توجیهی گاوداری شیری گوشتی , دانلود رایگان طرح توجیهی مرغداری تخمی گوشتی مادر , دانلود رایگان طرح توجیهی دانلود طرح توجیهی پرورش قارچ , دانلود طرح توجیهی پرورش شترمرغ , دانلود طرح توجیهی ,
 
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
دانلود طرح توجیهی رایگان مرغداری گوشتی تخمی طرح توجیهی گاوداری طرح توجیهی گوسفند داشتی و بره پرواری طرح توجیهی گلخانه طرح توجیهی فنی اقتصادی دام و طیور گلخانه
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 592
  • کل نظرات : 739
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 3390
  • آی پی امروز : 274
  • آی پی دیروز : 388
  • بازدید امروز : 2,984
  • باردید دیروز : 2,861
  • گوگل امروز : 10
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 15,859
  • بازدید ماه : 15,859
  • بازدید سال : 379,822
  • بازدید کلی : 6,050,142